dimarts, 15 de març del 2011

Començar a fer esport, cada dia

Si volem començar a fer esport, i que formi part de les nostres vides, jo sóc partidària de d'introduir-lo com a rutina diària. Sí, cada dia.
Per què? En el meu cas, funciona millor posar una rutina, o una cosa "que faig cada dia". Que si no la faig la trobo a faltar, com rentar-me les dents. Cada dia, abans d'anar a dormir, tinc unes rutines que sempre repeteixo igual: rentar les dents, desmaquillar, tònic, crema, i llavors sí que estic en disposició de pensar d'anar a dormir. Doncs amb l'esport, igual.
En el meu cas, quan vaig començar a nedar, fa ja uns quants anys (encara que no ho sembli :-)), en tenia vint, va ser perquè vaig decidir aprendre a nedar (no en sabia). I vaig optar per nedar cada dia. Una mica cada dia. Abans o després de treballar o de la facultat, però cada dia. I així ho vaig fer. El primer dia vaig nedar 4 piscines. I el següent dia, 5.
I així vaig anar fent.
D'altra banda, com que em vaig proposar de fer-ho CADA DIA, sempre hi havia alguna setmana que fallava algun dia. Però no em sentia malament per haver "fallat" perquè sabia que el propòsit havia estat generós.
Encara que fos poquet cada dia. Però cada dia.
En un any nedava prou bé com per començar a fer natació sincronitzada. I nedar es va convertir en la meva activitat principal durant molts anys. Després vaig fer atletisme, fins i tot una marató.
Recorda: cada dia. Així, si un dia no pots, no passa res. Però això sí, cada dia, a l'hora que sigui.
Intenta fer-te un planning setmanal per saber a quina hora ho pots encaixar, i quin esport vols fer aquell dia. Però cada dia.
Aquesta senyora fa ioga cada dia, com a rutina. Es diu Bette Calman. Fa esport des de fa molts anys. Tu també pots fer esport cada dia. Una miqueta. Els resultats poden ser espectaculars. Això sí: cada dia. Molts anys!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada